Insektnet til vinduer, fluenet, myggenet

Insektnet til vinduer og døre

Sidst revideret maj 2020
Glasfakta

Insektnet på vinduer og døre holder skadedyr væk

Efter vinterens kolde temperaturer når det i begyndelsen af foråret bliver varmere – er der ideelle betingelser for insekter af alle slags, der nu er ude og flyve i naturen. Det der hører til i naturen og normalt ikke generer nogen, kan hurtigt blive til gener indenfor: hvepse, myg, fluer osv. De er sjældent velkomne gæster. Insektnet til vinduer og døre kan her hjælpe. De findes i alle mulige typer og prisklasser.

Behagelig og effektiv løsning

Rammer med insektnet kan fremstilles til næsten alle vinduesstørrelser i forskellige design, farver og former. Den enkle spændramme er den mest velegnede til vinduer, også til drejekipvinduer, som let kan fastgøres indefra og fjernes om nødvendigt igen.

En anden, også effektiv beskyttelse mod insekter, er integrerede insektbeskyttelsesrullegardiner, der fastgøres ved hjælp af klemfæstning eller skruemontering.

Hængslet-, lodret rullegardins- eller skydedørsløsning

Afskærmning til altan- og terrassedøre kan udføres som en hængslet ramme, der åbnes og lukkes som en dør. Der findes også nyere løsninger, hvor man anvender et rullegardin, der monteres lodret og let kan trækkes til side så man kan komme igennem døren.

Skydedøre kan udstyres med let håndterlige gliderammer med insektnet, der kan flyttes med minimal indsats på specielt monterede skinner.

Ved nybygning eller renoveringer vil man måske fremover anvende insektbeskyttelse i integrerede effektive løsninger

Løsninger i plast

insektnet og fluenet produceret af plast er ganske billige og lette at installere. De er normalt fastgjort til vinduesrammen med selvklæbende velcrobånd. Denne løsning har en kortere levetid, der kan give klæberester på karme, og vinduerne kan kun rengøres og repareres med mindre begrænsninger.

Der findes specialvirksomheder med ekspertise indenfor insektnet, der tilbyder samlede løsninger til private, virksomheder og institutioner og ved, hvad der er bedst egnet til vindue og facader det være sig til fritliggende bygninger eller lejligheder.

Til beskyttelse mod pollen findes der systemer med luftgennemtrængeligt gennemsigtigt stof.

Andre artikler